Trends & ontwikkelingen,
verser dan de pers.

Laatste nieuws.

Be safe and tell it

De Noorse reddingbootbouwer Norsafe is wereldwijd marktleider. Het 80 jaar oude familiebedrijf wordt gedreven door maar één ding: absolute veiligheid. Duizenden uren besteedt Norsafe aan het ontwerpen en ontwikkelen van de lifeboats voor de offshore industrie. Dan wordt er getest, bijgeschaafd, en nog eens getest. Honderden keer wordt de boot van wel 40 meter hoogte de zee in geschoten. Prachtig om te zien, maar al dat werk vindt achter de schermen plaats. Juist daarom ontwikkelt Rhbm een online platform waar Norsafe maritieme veiligheid demonstreert. Dat doen we onder andere met videoreportages over het boeiende ontwikkelingsproces. Bekijk hier een voorbeeld.

Hoe sexy is soldeerpasta?

Goede content maken begint altijd met enthousiasme voor je vak. Iemand die dat goed heeft begrepen is Rick Short van Indium Corporation. Zijn bedrijf maakt soldeerpasta. Niet bepaald een sexy product. Maar zoals Short zegt: ‘every product is sexy to the right person’. Zijn klanten zijn ingenieurs en die praten het liefst met andere ingenieurs. Zij delen elkaars passie en snappen elkaar. Daar moet geen management tussen zitten, meent Short. Alleen dan krijg je waardevolle content. En dat is precies de kern van content marketing. Het maakt niet uit wat je maakt of verkoopt: het gaat er om dat je met enthousiasme en expertise de doelgroep helpt met zijn probleem. Telling, not selling. Lees meer over deze case

Stoffige mobiele site.

Als winkelmedewerker probeer je je klanten zo goed mogelijk te kunnen adviseren. Ook op het gebied van stoffen. Met de handige mobiele website indemodestoffen.nl hebben winkelmedewerkers de specificaties van de 21 meest gebruikte stoffen en materialen altijd bij de hand. Rhbm is verantwoordelijk voor het creatieve concept en de realisatie van de mobiele site.

Jumbo wordt autoriteit online koken.

De eerste kookvideo’s zijn inmiddels te zien op de website van Jumbo, en ook instore. Rhbm gaat er maar liefst honderd maken. De snelgroeiende supermarktketen wil met deze kookvideo’s voor consumenten tonen dat zij een autoriteit is op het gebied van lekker en gezond eten, onder het motto: Jumbo is je 'lekker koken coach'. Rhbm is verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling en de productie van de kookvideo’s.

ABN AMRO MeesPierson: Vragen van nu.

Het leven biedt tal van belangrijke financiële beslismomenten. Welke risico’s draag ik zelf en welke zijn te groot om zelf te dragen? Hoe ga ik om met mijn nalatenschap? Moet ik nu al schenken aan de kinderen? De speciale editie van Financial Focus geeft antwoord op onder meer deze vragen. Rhbm maakt elke maand een uitgave voor de private banking klanten van ABN AMRO MeesPierson.

Aan alle glasvezelverkopers: aanbellen is overbodig.

Hoe overtuig je klanten dat ze met de kabel net zo goed af zijn als met glasvezel? Voor Ziggo-abonnees in meer dan 30 gemeentes maakt Rhbm een geregionaliseerd magazine, waarin de kabelfeiten op overtuigende wijze worden gebracht. De deurhangervorm valt op, net als de call to action: plak een anti-glasvezel, pro-kabel sticker op je voordeur en je maakt kans op een iPad.

Recente tweets.