Jumbo Supermarkten

100 video’s, 100x kookinspiratie.

Jumbo kookvideo's

Jumbo wil een prominente plek innemen in de online kookwereld, om zo een brede doelgroep te inspireren en bij het merk te betrekken. Daarom heeft Jumbo Rhbm gevraagd om met een verrassend en doeltreffend concept te komen voor Instructie- en kookvideo’s.

Rhbm heeft een videoformat ontwikkeld dat naadloos aansluit bij Jumbo: no-nonsense, tikje eigenzinnig, geschikt voor een brede doelgroep, ook met weinig tot geen kookervaring. De 100 video’s zijn door Rhbm gescript, geproduceerd en gemonteerd. Ze worden op het eigen kookplatform van Jumbo vertoond en in de winkels.

Briefing

Hoewel koken onverminderd populair blijft, is er wel een duidelijke verschuiving zichtbaar van koken uit kookboeken, via televisieprogramma’s, naar online video’s en interactieve apps. Consumenten willen thuis op een gerichte, gebruiksvriendelijke manier recepten leren koken. Wanneer dat het uitkomt; bijvoorbeeld met een tablet op het aanrecht.

Om binnen de online kookwereld een prominente plek te veroveren, heeft Jumbo een inspirerend kookplatform opgezet, waar kookvideo’s en instructiefilmpjes een belangrijke rol spelen. De kookvideo’s zijn er voor iedereen die van koken en lekker eten houdt, dus niet uitsluitend voor klanten van Jumbo.

Doelstellingen en uitgangspunten

  • 100 kookvideo’s, voor de website en in-store
  • Autoriteit claimen op het gebied van lekker en gezond eten
  • Bereiken van een brede doelgroep: iedereen die van lekker eten houdt
  • Klanten worden op de video’s geattendeerd via het magazine, e-nieuwsbrief, social media en in store vertoning
  • De video’s zijn herkenbaar Jumbo: een tikje eigenzinnig
  • De recepten zijn origineel, gezond, betaalbaar, makkelijk en lekker

Resultaten

Behalve op de website van Jumbo en via in-store vertoning, zullen de kook- en instructievideo’s via verschillende kanalen gepusht worden. In het eigen magazine Hallo Jumbo, via een link in de receptenshaker, via Facebook, YouTube en iTunes. De online video’s zijn tevens geschikt voor smartphone en tablet.

Jumbo versterkt met deze video’s haar merkwaarden: de super die houdt van verse ingrediënten en van homemade. Met Jumbo zet je gemakkelijk een verse, gezonde en originele maaltijd op tafel die niet duur is.
Rhbm verzorgt de complete productie van de kookvideo’s: van concept en script tot en met montage en animaties.
Behalve op de website en via in-store vertoning, worden de kookvideo’s ook via het eigen magazine, via de receptenshaker en social media aangejaagd.

Jumbo versterkt met deze video’s haar merkwaarden: de super die houdt van verse ingrediënten en van homemade
Alle beeld- en tekstelementen zijn uitgevoerd in de Jumbo-huisstijl, waardoor de video’s een duidelijke signatuur hebben.
Iedere video is opgedeeld in hoofdstukken, die worden voorafgegaan door een korte, herkenbare animatie.